Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011

Σαραγλί με φυστίκι Αιγίνης



Προημερών που πηγα στα Γρεβενά στη φίλη μου τη Δήμητρα σκέφτηκα μαζί με τα άλλα να φτιάξω και κάτι για το μεσημεριανό τραπέζι , έτσι σκέφτηκα οτι τα συροπιαστά είναι ένα είδος γλυκού που μεταφέρεται εύκολα, δεν χαλάει απο τη θερμοκρασία και το αγαπούν όλοι. Έτσι σκέφτηκα να φτιάξω σαραγλί δύο ειδών ..με φυστίκι Αιγίνης και με καρύδια..


Υλικά: 
1 πακέτο φρέκα φύλλα Ψαχνών για γλυκά που αγαπώ ιδιαίτερα και μεταχειρίζομαι πάντα εδώ και καιρό. Είναι φρέσκα, πάντα ακέραια χωρίς σπασίματα και απλώνονται εύκολα. Έτσι λοιπόν όπως ήταν ρολό τα έκοψα στη μέση και τα άνοιξα όπως τα βλέπετε. Προηγουμένως είχα ετοιμάσει τη γέμιση.
300 γραμ. καθαρισμένα ψίχα φυστίκια Αιγίνης
1 φακελάκι ζάχαρη με άρωμα πορτοκαλιού   (είναι κάτι πολύ μικρά φακελάκια)
3 κουταλιές της σούπας ζάχαρη
1 πακέτο φρέκο βούτυρο αγελαδινό και 2 κουταλιές μέσα Φυτίνη


Όπως βλέπετε βουτυρώνω ανα δύο φύλλα..




Ρίχνω με το κουτάλι τη γέμιση παντού σχεδόν ενώ προηγουμένως έχω βάλει στην άκρη ένα μικρό φλιτζάνι απο αυτήν για να ρίξω επάνω στα γλυκά για στόλισμα.








Εν συνεχεία τα κάνω λεπτά ρολά και τα κόβω στη μέση έτσι τυλιγμένα.,



Τα στριφογυρίζω και τα κάνω μικρά ρολάκια σαραγλί.




Το ταψάκι ε΄τοιμο το ένα δίπλα στο  άλλο και τα βουτυρώνω ελαφρά απο επάνω. Τα βάζω στο φούρνο στους 180 βαθμούς και ανάλογα με το φούρνο σας ( εγώ έχω αερίου και είναι δυνατός) τα αφήνω να ψηθούν.




Οσο ψήνονται ετοιμάζω το σιρόπι του που γίνεται απο:


4 φλιτζάνια του τσαγιού ζάχαρη
3 φλιτζάνια του τσαγιού νερό 
χυμό απο 1 πορτοκάλι
1 κουταλιά της σούπας γλυκόζη , που σ' αυτή τη περίπτωση ..δεν είχα και δεν έβαλα δυστυχώς. Η διαφορά είναι οτι με τη γλυκόζη παίρνει και μία γυαλάδα..




Τα φύλλα απο το άλλο μισό τα γέμισα με καρυδόψιχα με τα σχετικά αρώματα ( κανέλα, φρυγανιά, ζάχαρη , μοσχοκάρυδο και γαρύφαλλο) και έφτιαξα μικρά τριανταφυλλάκια για να τα ξεχωρίζω. Στο τέλος τους έβαλα και στο κέντρο 1/4 απο κερασάκι γλασέ ενώ στα άλλα με το φυστίκι Αιγίνης έριξα τη ψίχα που είχα ξεχωρίσει .






Τους άρεσε απο ότι μου είπαν ιδιαίτερα εκείνο με το φυστίκι και ελπίζω να μη μου είπαν ψέμματα. 
Όμως το διαπίστωσα και απο τον άνδρα μου που ενώ δεν αγαπά τα γλυκά γυρίζοντας σπίτι τα " χτύπησε " μετα μανίας.
Φτιάξτε το φίλες μου είναι ένα όμορφο συροπιαστό.






16 σχόλια:

Penelope είπε...

Μεγαλούργησες Αχτίδα μου.
Και συμφωνώ απόλυτα μαζί σου για το φύλλο των Ψαχνών, έτσι ακριβώς είναι τα πράγματα.
Μόνος του τα "χτύπησε" ο κύριος Δημήτρης, δεν με φώναζε για παρέα;

mara είπε...

Αχτίδα που μένετε είπαμε;Ξέρεις δεν μπορώ να αντισταθώ στα γλυκά και αυτό το σαραγλί μοιάζει με όνειρο.Όσο για το φύλλο συμφωνώ.Καλό βράδυ!

Lila Xagorari είπε...

Tι μου κάνεις τώρα?????????

Εφη είπε...

Τι...ΜΑΣ...κάνεις τώρα ήθελε να πει η Λιλού!!! Τρελαίνομαι για σιροπιαστά και ειδικά σαραγλάκι!

Γειά στα χεράκια σου Αχτίδα μου!

OLINA M είπε...

Ένας από εκείνους που σου είπε ότι του άρεσε με φυστίκι,αφήνει το κέικ ΜΟΥ να ξεραίνεται στην τουρτιέρα γιατί -λέει- αυτό το μήνα απέχει από ο,τιδήποτε γλυκό,αλλά το σαραγλί ΣΟΥ το τσάκισε στα Γρεβενά!

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΙ!!!

ΕΛΕΝΑ είπε...

Το ωραιότερο κέρασμα που θα μπορούσες να έχεις πάει!
Ονειρο το σαραγλί σου Αχτίδα μου!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Penelope μου είναι το καλύτερο 'έτοιμο φύλλο απο όσα έχω δοκιμάσει.Εκείνο με το φυστίκι έγινε φανταστικό..

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ mara μου αν είσαι Θεσσαλονίκη θα χαρώ να έρθεις όταν θα σας πώ την ημέρα.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Λίλα, ευτυχώς κράτησα λίγα...γιατί κι εγώ αγαπώ κα΄τι τέτοια..

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Εφη, εμελνα μου αρέσουν ελαφρά..στεγνά..όχι πολλά σιρόπια..

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ OLINA M, πράγματι ο άνδρας σου το τίμησε..θα του φτιάξω την επόμενη φορά που θα σας καλέσω για τα ...ψάρια.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ ΕΛΕΝΑ καλό έγινε και εκείνο με τα καρύδια..

Σοφία Ζ. είπε...

Γειά στα χέρια σου Αχτίδα μου. Με γλύκανες στην πρώτη επίσκεψή μου μετά από καιρό! Λιποθυμώ από τη γλύκα!

Ανώνυμος είπε...

κ Αχτιδα δοκιμασα τη συνταγη σας ολοι ξετρελαθηκαν ομωσ μου ηρθε λιγο πολυ το σιροπι,δηλαδη εβαλα 3 ποτηρια ζαχαρι,επισης φοβηθηκα να βαλω χυμο πορτοκαλι δεν το συναντησα ξανα.χριστιανα

μαγδαληνιώ δια χειρος είπε...

Καλημέρα Αχτίδα καλώς σε βρήκα!Αχ,αυτό το γλυκό το φτιάχναμε πάντα στη γιορτή του παππού μου είναι από τα αγαπημένα μου!!!!Φιλάκια.

KuvaricaGR είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.